چرا دندان‌ها در بزرگسالی می‌افتند؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 4 مهر 1396
بازدید : 37
نویسنده : saeed.bp

مراقبت‌ از دندان‌ها جزء اولین نکاتی ‌است که به ما آموزش داده می‌شود و ما یاد می‌گیریم که چگونه به‌ طور صحیح از دندان‌های خود محافظت کنیم. برای بیشتر ما پیروی کردن از یک دستور جدی و سخت‌گیرانه جهت حفظ سلامت و بهداشت دهان و دندان از اولویت‌های اصلی زندگی است و تقریبا همه ما با توصیه‌های مشابه در این زمینه آشنا هستیم. برای مثال: غذاها و نوشیدنی‌های شکردار نخوریم، کم‌تر چای و قهوه مصرف کنیم و سایر عوامل پیشگیرانه‌ مثل استفاده صحیح از نخ دندان، استفاده از یک مسواک مناسب و روش صحیح مسواک زدن آن هم چندبار در روز و به شکل منظم و مرتب را رعایت کنیم. با همه این‌ها وقتی پای سن و سال و نگهداری درست از دندان‌ها  به میان می‌آید، به طور حتم، نکات بیشتری برای یادگیری وجود خواهد داشت.

در ادامه این مطلب بعد از سال‌ها مسواک زدن با ۵ نکته بسیار مهم در ارتباط با افتادن ناگهانی دندان‌ها در بزرگسالی آشنا می‌شوید:

میزان اسید موجود در غذاها

 با هربار غذا خوردن میزان اسید درون دهان‌تان به بالا‌ترین حد خود می‌رسد و زمان زیادی لازم است تا این میزان از اسید به حد طبیعی برسد. با مصرف غذاهای شیرین و افزایش هم زمان اسید آن هم به میزان زیاد شانس پوسیدگی دندان‌ها افزایش می‌یابد. بنابراین بهترین و عاقلانه‌ترین کار این است که تا حدامکان مصرف خوراکی‌های شیرین را کاهش دهید و یا نهایتا یک‌بار در روز بخورید. بدین شکل میزان اسیدی شدن دهان‌تان به تنها یک‌بار در روز کاهش می‌یابد.

ورزش کردن

 این می‌تواند یک خبر بد برای ورزشکاران باشد! متاسفانه ورزش و افتادن دندان‌ها رابطه تنگاتنگی با هم دارند. چه انجام دادن ورزش‌هایی که در آن‌ها امکان آسیب دیدگی صورت وجود دارد و یا حتی ورزش‌هایی مثل فوتبال. اگر تدابیر پیشگیرانه لازم را انجام ندهید، افتادن دندان‌ها به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود. بهترین‌کار مشورت با یک متخصص است و استفاده از لوازم مختلف ایمنی مثل محافظ دندان در حین انجام ورزش.

سایش دندان

خیلی از ما عادت داریم دندان‌های‌مان را محکم روی هم فشار دهیم و یا به شکل سایشی روی هم بکشیم. این حالت می‌تواند گاه اتفاقی باشد و بی‌ضرر اما اگر تداوم داشته باشد می‌تواند باعث از بین رفتن دندان‌ها و آسیب به بافت‌های اطراف آن‌، لثه‌ها و در نهایت استخوان شود. بدون این استخوان‌ها دندان‌ها استحکام لازم را از دست می‌دهند و در نتیجه منجر به افتادن‌شان می‌شود. ساییدن دندان‌ها اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که فرد دچار استرس و یا نگرانی است اما بعضی اوقات هم یک گاز گرفتن غیرعادی و یا دندان کج و ناصاف می‌تواند دلیل شکستگی و یا افتادن دندان شود. پس اگر شما هم دچار این مشکل هستید قبل از اینکه خیلی دیر شود به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید و اقدامات لازم جهت پیشگیری را انجام دهید.

سیگار کشیدن و عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

آیا ژنتیک هم می‌تواند عامل افتادن دندان‌ها باشد؟ بله. اگرچه عوامل محیطی نقش بسیار مهمی در این زمینه ایفا می‌کنند اما متاسفانه بطور ژنتیکی افرادی که پیشینه خانوادگی ضعیفی در زمینه رعایت بهداشت دهان و دندان و سابقه سیگار کشیدن داشته‌اند بیشتر در معرض خطر هستند. واضح است که ما به خودی خود قادر به تغییر سن و ژنتیک‌مان نیستیم. اما دوری از سیگار و رعایت نکات بهداشتی همیشه روش‌های صحیح جلوگیری در از‌‌بین رفتن دندان‌ها هستند.

همیشه یک راه حل مناسب وجود دارد

از دست دادن حتی یک دندان، می‌تواند ما را برای یک عمر دچار مشکلات جدی ‌کند. اما این پایان کار نیست همیشه یک راه حل جایگزین وجود دارد به طور مثال استفاده از انواع ایمپلنت‌ها که روش‌هایی ایمن و بادوام هستند. نکته قابل توجه اینکه استفاده از ایمپلنت‌ها باعث می‌شود به جای داشتن یک دندان مصنوعی ظاهری طبیعی داشته باشید. پس با دندان‌پزشک خود مشورت کنید و بهترین گزینه را مناسب با شرایط خود انتخاب کنید.

چرا دندان‌ها در بزرگسالی می‌افتند؟





:: موضوعات مرتبط: سلامت , ,
:: برچسب‌ها: سلامت ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








سلامت و سبک زندگی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سلامت و سبک زندگی و آدرس health-lifestyle.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com